Laatste update : 16-12-19 | Home | Contact  


WRC |BRC en andere | Rallycross | News

   

 Akoya in de slalom van Kuurne 2015

06/04/2015 - Akoya nam op paasmaandag deel aan de slalom van Kuurne. Deze instapklasse in de autosport laat toe om tegen een schappelijk prijs aan autosport te doen. De organisatie moet het parkoers zo bouwen, dat de gemiddelde snelheid beneden 50 km/u ligt. Groene bordjes met paaltjes staan rechts, rode bordjes met paaltjes duiden de linkerkant van de poort aan, die 4 meter breed is. Wie een poortje mist krijgt 10 seconden straftijd, wie een poortje raakt krijgt 5 seconden straftijd. De snelste van drie ronden telt mee.
De Opel Tigra uit 1995 werd voor het eerst ingezet in een slalom, na diverse deelnames in rittensport. Eerst werd nummer 44 toegekend, doch door een foutje van de organisatie waren twee nummers 44 toegekend. Daarom werd het nummer veranderd in 244. Bij de verkenningen was nog even onenigheid in verband met de aanduiding van een 180° bocht rond een paaltje. Na discussie met de specialisten, werd beslist om een poortnummer bij te plaatsen, zodat kon van start gegaan worden.
Dan volgde de eerste van drie ritten.
Geen enkel poortje werd geraakt of gemist en ook in de volgende twee ritten was dit het geval. Slechts 12 andere deelnemers (op 67) deden dit na. De eerste rit werd traag aangevat, als een verkenningsronde. De tweede rit was een stuk sneller (16 seconden om precies te zijn), zonder een kleine aarzeling aan een keerpunt (welke kant moeten we deze nemen?) was de tijd nog een stuk scherper gesteld. De derde ronde hadden we de smaak te pakken. Deze ronde leek snel te kunnen worden, maar twee bijna missers van een poortje, maakten dat de tijd niet verbeterd werd.
Dit resulteerde in een 54ste plaats algemeen, 7de in klasse 2 (divisie 1 - standaardwagens tot 1400cc). Een mooi resultaat voor een eerste deelname. Het minder aangename weer, zorgde wel dat er geen toeloop van toeschouwers was.


veel foto rally ieper





     Links  | Akoya Pearl

     Webdesign Nico Leeuwerck © Disclaimer